Här får ni ett gammalt klipp som håller än.

En mobiltelefonförsäljare utan självförtroende säger:

”My dream is to spend my life doing what I am feeling I was born to do”…

Sedan vann han Storbrittaniens Idoltävling 2006 genom att stålande sjunga Opera.

Varje människa är unik. Gud har lagt ned förmågor i var och en som bara väntar på att levas ut.

Se filmen och gör sedan vad du är avsedd att göra, med hela ditt hjärta och hela din själ. Då hedrar du din skapare.
http://www.youtube.com/watch?v=NLF9iEXnBRo&feature=related

Psa 139:1 För sångmästaren, en psalm av David. HERRE, du utrannsakar mig och känner mig.
Psa 139:2 Om jag sitter eller står, vet du det, du förstår mina tankar fjärran ifrån.
Psa 139:3 Om jag går eller ligger, utforskar du det, med alla mina vägar är du förtrogen.
Psa 139:4 Innan ett ord är på min tunga, vet du, HERRE, allt om det.
Psa 139:5 Du omsluter mig på alla sidor och håller mig i din hand.
Psa 139:6 En sådan kunskap är mig alltför underbar, den är så hög att jag ej kan förstå den.
Psa 139:7 Vart skall jag gå för din Ande, vart skall jag fly för ditt ansikte?
Psa 139:8 Om jag far upp till himlen, är du där, bäddar jag åt mig i dödsriket, är du där.
Psa 139:9 Tar jag morgonrodnadens vingar, gör jag mig en boning ytterst i havet,
Psa 139:10 skall också där din hand leda mig och din högra hand fatta mig.
Psa 139:11 Om jag säger: ”Må mörker falla över mig och ljuset bli natt omkring mig”,
Psa 139:12 så är mörkret inte mörkt för dig, natten skall lysa som dagen och mörkret vara som ljuset.
Psa 139:13 Du har skapat mina njurar, du sammanvävde mig i moderlivet.
Psa 139:14 Jag tackar dig för att jag är så underbart skapad. Ja, underbara är dina verk, min själ vet det så väl.
Psa 139:15 Benen i min kropp var inte osynliga för dig, när jag formades i det fördolda, när jag bildades i jordens djup.
Psa 139:16 Dina ögon såg mig när jag ännu var ett outbildat foster. Alla mina dagar blev skrivna i din bok, de var bestämda innan någon av dem hade kommit.
Psa 139:17 Hur outgrundliga är inte för mig dina tankar, Gud, hur stor är inte deras mångfald!
Psa 139:18 Skulle jag räkna dem är de fler än sandkornen. När jag vaknar är jag ännu hos dig.

/N

