Jag gjorde en återblick i morse. Under våren beslutade jag mig för att byta religion, från kristen, till att vara noachidiskt troende på judendomen. Vad mycket nytt jag har lärt mig! Jag har börjat följa veckans läsning (parsha) och har blivit bättre och bättre på att ha en läsestund varje dag.
Bönen har blivit mer regelbunden och jag börjar uppskatta att be från psaltaren också. Jag jobbar på att be vid fler tillfällen under dagen. Det ger så mycket tillbaka, när man knyter ann till Gud. Dessutom tycker jag att jag får fler bönesvar nu än tidigare.
Så har jag börjat att följa den judiska almanackan och så sakteliga lära mig mer om högtiderna.
Jag har även fått tillfälle att läsa och lyssna på massor med info från olika webplatser om noachidisk judendom och judendom.

Det enda mörka molnet är nog att jag saknar en god gemenskap.

Det är inte så vanligt att folk byter religion mitt i livet, efter 25 år. Jag kan bara tacka Gud för att jag fått den här möjligheten. Det är så gott!!

/N

