Jag täcker mitt huvud när jag ber ur Psaltaren. Män som är noachider måste inte täcka sitt huvud när de ber. Noachider behöver inte ens be(!). Judar har kippa när de ber och många har kippan på under dagen. Att be med täckt huvud är en gammal tradition som står om redan i Talmud.

Bön blir inte nödvändigtvis bättre för att man ber med täckt huvud. Tanken är att jag ska be med en medvetenhet om och respekt för Guds makt som är över mig och över mitt huvud. Därför har jag en mössa på mig när jag ber ur Psaltaren.

Man kan köpa en kippa över nätet om man vill. Annars kan man ha någon annan hatt eller mössa som man tycker att man på ett respektfullt sätt kan komma inför Gud med. På http://www.noahide.com/prayer föreslås att man till och med kan ha en baseball keps. Det är nog bra för andra, men jag skulle inte ha baseball keps om jag skulle träffa kungen och därför sätter jag inte på mig baseball-keps när jag ber till Gud.

/N

