Denna vecka har varit en härlig semestervecka med min fyraåriga dotter. Idag var vi och badade i mälaren. Flera dagar har vi haft besök av farföräldrarna. En dag var vi på äventyrsbad. Härligt!

Jag kan erkänna att jag i denna vecka inte bett och läst Torah som vanligt. Fyraåringar tar en hel del tid. Det är tur att jag som noachid inte bryter mot något bud när jag inte ber eller studerar. Istället har jag tackat Gud för att det är ok att ha en så här kravlös semestervecka.

Redan har jag fått glädje av den Tanakh med kommentarer jag nyligen köpt. Det är en sann glädje att läsa men kommentarer nära till hands.

Jag kommer att lägga till ett par nya länkar. Under veckan har jag diskuterat med ett par personer från ”Messianska föreningen”. De firar judiska högtider och praktiserar många delar av buden för judar, men tror ändå på kristendomens grundtext ”Nya testamentet” och dess messiasfigur.
Jag är inte förtjust i att använda bloggen för att kritisera andra religioner, men tror det finns ett behov av länkar som förklarar skilnaderna mellan judendom och kristendom. Nästa vecka ska jag försöka mig på en egen sammanfattning av diskussionerna.

De nya länkarna är till Outreach Judaism och Jews for Judaism.

Ha det riktigt gott!
/ Niklas

