Förra årets Rosh Hashana var snarast en möjlighet för mig att lära mig vad högtiden är, rent teoretiskt, då det var mitt första år som noachid. I år har jag skrivit en lista med saker att ta itu med inför helgen.

Tänker man på att det är tre dagar kvar till dess Gud beslutar om jag ska få ett år till skriven i livets bok och beslutar vilka eventuella inkomster och välsignelser jag kan tänkas få nästa år, då är det några saker jag vill avsluta på ett snyggt sätt.

Av en slump har jag fått kontakt med en person som jag gjorde en affär med för ca 15 år sedan där jag hade kunskap (eller en misstanke) om att det jag sålde kanske inte till 100 % överensstämde med det killen trodde att han köpte. Jag har bestämt tid med killen på lördag förmiddag, i sista stund för att ersätta och gottgöra honom.

Jag har även anmält att jag tänker besöka en synagoga i helgen. Jag lär få skriva om det då.

/ Niklas

