Jag vill pålysa sommarens Noahide Nations världskongress i sommar. Själv kommer jag inte åka, men det skulle verkligen varit kul. Om någon annan åker får de gärna skriva en resume av kongressen så postar jag den på bloggen.

Alla namn på talarlistan är mycket kunniga när det gäller judendom för icke judar, noachider. Alla talare utom de fyra sista är Judar. Ni som följer min blogg känner säkert till flera av namnen.

Är du ny vad gäller de sju kategorierna av bud som gäller hela mänskligheten, då kan jag rekommendera att du googlar på de olika föreläsarna på talarlistan. De har mycket att lära oss andra.

Även om jag inte firar shabbat har jag börjat att varje fredag som jag har min dotter hos mig tänder jag ett ljus för att markera att det är en speciell dag. Denna vecka är hon hos sin mamma, men häromdagen tänkte jag att varför tänder jag inte ljus när hon inte är hos mig? Att det är sjunde dagen är lika speciellt ändå. Så i kväll tänder jag ett ljus och tänker på det judiska folket som fått budet att fira sabbaten.

Shabbat Shalom!

Niklas

